برای انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی، ۸ عادت روزانه را انجام می دهند!

برای انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی، ۸ عادت روزانه را انجام می دهند!

برای انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی، ۸ عادت روزانه را انجام می دهند! افرادی که به نظر می رسد انرژی نامحدودی در سال های بازنشستگی خود دارند، این ۸ عادت روزانه را انجام می دهند

برای انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی، 8 عادت روزانه را انجام می دهند!
برای انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی، ۸ عادت روزانه را انجام می دهند!

تفاوت قابل توجهی بین کسانی که به نظر می رسد در سال های بازنشستگی خود تخلیه شده اند و کسانی که به نظر می رسد انرژی بی حد و حصری دارند وجود دارد.

راز این نابرابری؟ عادات روزانه

به‌عنوان فردی که سال‌ها ذهن‌آگاهی را مطالعه کرده‌ام، شاهد بوده‌ام که چگونه فعالیت‌های کوچک روزانه‌ای که انجام می‌دهیم می‌تواند به میزان زیادی بر رفاه کلی ما تأثیر بگذارد. و وقتی صحبت از حفظ انرژی در سالهای طلایی ما می شود، این امر صادق است.

افرادی که در سال های بازنشستگی خود انرژی فراوانی دارند، آن را از طریق تمرین مداوم عادات خاص پرورش می دهند.

در این مقاله ۸ عادت روزانه را که این بازنشستگان پرانرژی دنبال می کنند، شناسایی کرده ام. و بهترین بخش؟ لازم نیست تا زمان بازنشستگی منتظر بمانید تا آنها را در روال خود بپذیرید.

دکتر صفایی مقدم
دکتر صفایی مقدم

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.
۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷ 

برای مطالعه بیشتر : مثبت اندیشی

در سختی های زندگی شاد بمانید

اگر احساس خوشبختی در زندگی ندارید، با این ۸ عادت روزانه خداحافظی کنید!

چه عاداتی باعث خوشحالی زنان بازنشسته می شود؟

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چه چیزی باعث می شود این افراد موفق باشند و چگونه می توانید از چشمه جوانی خود بهره ببرید.

۱) آداب صبحگاهی آگاهانه – انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی

صبح، آهنگ بقیه روز را تعیین می کند و این افراد پرانرژی این را عمیقاً درک می کنند. آنها نمی گذارند صبحشان تصادفی دیکته شود. در عوض، آنها آگاهانه آنها را طوری طراحی می کنند که روز خود را به درستی شروع کنند.

ممکن است به سادگی چند دقیقه مدیتیشن یا پیاده روی سریع در پارک باشد. این می تواند یک فنجان چای باشد که در سکوت از آن لذت ببرید یا حتی یادداشت کردن افکار در یک دفتر روزانه.

این فعالیت ها فقط در مورد عمل فیزیکی نیست. آنها غرق در ذهن آگاهی هستند. آنها با حضور کامل در طول این فعالیت ها، حس آرامش و وضوح را در خود پرورش می دهند که به عنوان ذخیره انرژی برای بقیه روز عمل می کند.

زیبایی این عادت این است که منحصر به بازنشستگان نیست. مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی هستید، گنجاندن یک مراسم صبحگاهی آگاهانه می تواند به طور قابل توجهی بر سطح انرژی و رفاه کلی شما تأثیر بگذارد.

۲) قدرت غذا خوردن آگاهانه – انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی

به عنوان فردی که سال‌ها تجربه کرده است، می‌توانم به اندازه کافی بر اهمیت غذا خوردن آگاهانه تأکید کنم. این عادتی است که من در زندگی خود به کار گرفته ام و دنیایی از تفاوت را ایجاد کرده است.

نکته اینجاست: بازنشستگان پرانرژی فقط برای پر کردن شکم غذا نمی خورند. آنها برای تغذیه بدن خود غذا می خورند. آنها تاثیر تغذیه خوب بر سطح انرژی و سلامت کلی خود را درک می کنند.

اما خوردن آگاهانه فراتر از انتخاب غذاهای مناسب است. این در مورد تجربه واقعی غذا خوردن است – حضور در هر لقمه، چشیدن طعم‌ها، بافت‌ها و عطرها.

غذا خوردن آگاهانه به شما کمک می کند قدر غذای خود را بیشتر بدانید، به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود احساس رضایت بیشتری داشته باشید. بر اساس تحقیقات ، این یک ابزار قدرتمند برای جلوگیری از پرخوری و ترویج انتخاب های غذایی سالم تر است .

۳) پذیرش ناپایداری – انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی

یکی از چیزهایی که در مورد بازنشستگانی که تازه متوجه شده ام، برداشت آنها از ناپایداری است.

حالا، می‌دانم که به نظر چیزهای فلسفی سنگینی می‌آید، اما با من همراه باشید – در واقع بسیار کاربردی و کاملاً آزاد است.

آن دسته از بازنشستگانی که عملاً در حال تابش انرژی هستند، این حقیقت را به دل می گیرند. مبارزه با تغییر یا تمرکز بر روی آنچه قبلاً اتفاق افتاده است. آن‌ها هر لحظه را که فرا می‌رسد در آغوش می‌گیرند و از هر چیزی که زندگی سر راهشان قرار می‌دهد نهایت استفاده را می‌برند.

و این طرز فکر؟ به آن‌ها کمک می‌کند تا از شکست‌هایی مانند کسب‌وکار هیچ‌کس عقب نمانند، و این حس مثبت را قوی نگه دارند.

۴) تمرین منظم ذهن آگاهی – انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی

شاید تا الان متوجه الگویی شده باشید. افرادی که به نظر می رسد انرژی نامحدودی در سال های بازنشستگی خود دارند، فقط به آن برخورد نمی کنند. پرورش داده می شود، و یکی از راه های کلیدی که آنها این کار را انجام می دهند، تمرین منظم ذهن آگاهی است .

تمرین تمرکز حواس همیشه به معنای نشستن در مراقبه خاموش نیست (اگرچه مطمئناً می تواند بخشی از آن باشد). این می تواند به سادگی یک لحظه وقت گذاشتن برای طعم واقعی قهوه خود در صبح، توجه به احساس آفتاب بر روی پوست شما، یا گوش دادن واقعی زمانی که کسی با شما صحبت می کند، باشد.

زیبایی تمرکز حواس در این است که وقت یا انرژی شما را هدر نمی دهد – کاملا برعکس. با تمرکز بر لحظه حال، در واقع انرژی بیشتری ایجاد می کنید.

و به یاد داشته باشید، ذهن آگاهی کاری نیست که شما انجام دهید. این راهی برای بودن است پس راه هایی برای گنجاندن آن در فعالیت های روزانه خود بیابید . سطح انرژی شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

۵) زندگی با حداکثر تأثیر

به نظر می رسد بازنشستگان پرانرژی بر هنر زندگی با حداکثر تأثیر و حداقل نفس تسلط یافته اند. آنها درک می کنند که داشتن امید بزرگ می تواند انرژی آنها را تخلیه کند.

این افراد کوچک بودن خود را در طرح کلان چیزها پذیرفته و بر ایجاد تأثیرات مثبت به روش های منحصر به فرد خود تمرکز می کنند. آنها اجازه نمی دهند که نفس آنها اعمالشان را دیکته کند، بلکه به خرد درونی خود گوش می دهند.

این در مورد کوچک کردن خود نیست، بلکه برای تشخیص این است که چیزهای بسیار بیشتری فراتر از خود ما وجود دارد. این دیدگاه به آن‌ها کمک می‌کند جریان ثابتی از انرژی را حفظ کنند، زیرا دائماً با خواسته‌ها یا ناامنی‌های منتسب به خود مبارزه نمی‌کنند.

۶) فعالیت بدنی منظم

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت بدنی منظم جزء کلیدی یک سبک زندگی سالم است. اما آنچه جالب است این است که چگونه با ذهن آگاهی پیوند می خورد.

آن بازنشستگان با انرژی بی حد و حصر روز خود را روی کاناپه نمی گذرانند. آنها فعال هستند ، چه به معنای رفتن به پیاده روی روزانه، یوگا، باغبانی یا هر نوع فعالیت بدنی دیگری که از آن لذت می برند.

وقتی بدن ما فعال و سالم است، ذهن ما راحت تر شفاف و متمرکز است.

فعالیت بدنی، زمانی که به صورت ذهنی انجام شود، به نوعی مدیتیشن متحرک تبدیل می شود. این فرصتی است که به طور کامل در بدن و حرکت خود حضور داشته باشید. این نه تنها سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد ، بلکه تمرین ذهن آگاهی شما را نیز تقویت می کند.

۷) پرورش شفقت

یک عادت قوی وجود دارد که بسیاری از بازنشستگان پرانرژی مشترک هستند – آنها شفقت را پرورش می دهند. نه فقط نسبت به دیگران، بلکه نسبت به خودشان.

این در مورد ترحم یا دلسوزی برای دیگران نیست. این در مورد درک واقعی رنج دیگران و ایجاد تمایل برای کاهش آن است.

حالا، نکته اینجاست: وقتی شروع به تعویض قضاوت با درک و رنجش با بخشش می‌کنید، مثل این است که یک کلید را روی سطوح انرژی خود بزنید. به طور ناگهانی، شما این ذخیره جدید از موج ذهنی و عاطفی را دارید که باید از آن استفاده کنید.

پس چرا شفقت را به خود نمی دهید؟ به من اعتماد کنید، این فقط برای بالا نگه داشتن سطح انرژی شما خوب نیست، بلکه یک تغییر دهنده بازی برای رفاه کلی شما و روحیه ای است که برای اطرافیانتان ایجاد می کنید.

۸) در آغوش گرفتن تنهایی

این چیزی است که در مورد تنهایی وجود دارد – ممکن است در ابتدا کمی بد به نظر برسد. منظورم این است که آیا ما نمی توانیم موجودات اجتماعی باشیم؟ مطمئنا، اما اجازه دهید به شما بگویم، در آغوش گرفتن زمان تنهایی به همان اندازه حیاتی است.

بازنشستگان پرانرژی که من مشاهده کرده ام رابطه منحصر به فردی با تنهایی دارند. آنها آن را به عنوان چیزی که باید از آن ترسید یا از آن اجتناب کرد، نمی بینند، بلکه به عنوان فرصتی برای تأمل در خود و ذهن آگاهی می دانند.

در سکوت و آرامش تنهایی، با افکار و احساسات خود ارتباط برقرار می کنند، بدون قضاوت آنها را مشاهده می کنند و بینش عمیقی درباره خود به دست می آورند. این تمرین خودآگاهی سنگ بنای ذهن آگاهی است.

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، تنهایی انرژی را تخلیه نمی کند – آن را دوباره پر می کند. به شما این امکان را می دهد که دوباره شارژ شده و با قدرت دوباره به فعالیت های روزانه خود بازگردید.

بازنشستگی: آزاد شوید، نه تنها

در پایان، پرورش انرژی بالا در سال های بازنشستگی – و در واقع، در هر مرحله از زندگی – به دنبال راه حل های سریع نیست. این در مورد ایجاد عادات ذهنی است که بدن، ذهن و روح شما را تغذیه می کند.

انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی
انرژی نامحدود در سال های بازنشستگی

این هشت عادت که توسط بازنشستگان پرانرژی انجام می شود، منحصر به آنها نیست. آنها می توانند توسط هر کسی، در هر سنی، برای افزایش سطح انرژی و رفاه کلی مورد استفاده قرار گیرند. و زیبایی همه چیز در این است که این عادات عمیقاً با آموزه های ذهن آگاهی در هم آمیخته است.

به یاد داشته باشید، انرژی چیزی نیست که شما دارید یا ندارید. این چیزی است که شما پرورش می دهید. بنابراین از همین امروز شروع به پرورش این عادات کنید و مراقب باشید که زندگی شما پرانرژی و رضایت بخش می شود.

آیا مقاله من را دوست داشتید؟ من را در اینستاگرام دنبال کنید تا مقالات بیشتری مانند این را ببینید.

دکتر پروانه صفایی مقدم ، دکتر روانشناس ، روانشناس آنلاین، بهترین دکتر روانشناس