آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

دکتر صفایی مقدم
دکتر صفایی مقدم

آیا مشاوره ازدواج بعد از خیانت کمک می کند؟
خیانت کم نیست؛ با این حال، ۷۸ درصد از ازدواج‌ها در ایالات متحده از خیانت جان سالم به در می‌برند، بنابراین دلیلی وجود دارد که باور کنیم این رابطه می‌تواند حفظ شود. رابطه بسیار عمیق تر و صمیمی تر

ضرورت مشاوره ازدواج و فواید آن

با خیانت مجازی همسرم چه کنم؟

آیا می توان ازدواج را پس از خیانت نجات داد؟

برقراری مجدد روابط بسیار وحشتناک است، اما با کمک یک مشاور، رابطه شما می تواند نجات یابد. خیانت همسر نیز یک علامت بیماری است. اگر به درستی تشخیص داده شود، زوج ها می توانند به رشد خود ادامه دهند. خیانت و امور عاطفی را به عنوان مقصدی که یک زوج به طور تصادفی به آن می رسند، در نظر نگیرید. حقیقت این است که زوج‌های خوشبخت رابطه‌ای با هم ندارند.

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.
تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

در اینجا چند دلیل وجود دارد که افراد به شریک زندگی خود خیانت می کنند:

عدم ارتباط عاشقانه
فرصت
احساس تعهد نکردن
تفاوت در میل جنسی یا مرگ در اتاق خواب
احساس غفلت
قدردانی نشدن
بی حوصلگی و روتین جنسی
انتقام

تحقیقات نشان می‌دهد که خیانت می‌تواند یک رویداد آسیب‌زا باشد که باعث آسیب دائمی می‌شود. فردی که خیانت می‌کند باید مسئولیت انتخاب‌های خود را بپذیرد، اما می‌توان گفت که اگر رابطه‌ای اتفاق بیفتد، احتمالاً ازدواج در ابتدا وضعیت خوبی نداشته است.

آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟
آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

مشاوره ازدواج چگونه کار می کند؟ – آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

در مشاوره ازدواج، یک درمانگر با هر دو طرف (حضوری یا مجازی) می نشیند و به آنها کمک می کند تا روی رابطه خود کار کنند. زوج‌درمانی بیشتر بر نحوه رفتار شرکا با یکدیگر تمرکز می‌کند تا اینکه فرد چگونه دنیا را می‌بیند. به عنوان مثال، در زوج درمانی، افسردگی یک بیمار به عنوان چیزی در نظر گرفته می شود که بر هر دو شریک زندگی و کیفیت ارتباط آنها تأثیر می گذارد، نه فقط بر روی فرد.

آیا مشاوره ازدواج بعد از خیانت کمک می کند؟ – آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

هیچ درمانی نمی تواند در یک ملاقات چیزی را برطرف کند، اما ممکن است مشاوره ازدواج بعد از خیانت کمک کند. درک دامنه وسیع‌تر مشکلات رابطه مدتی طول می‌کشد، اما بهبودی ممکن است. یک مطالعه مزایای خاصی را برای زوج‌هایی که از روابط جان سالم به در برده‌اند، از جمله روابط زناشویی نزدیک‌تر، افزایش جرات‌ورزی، مراقبت از خود بهتر، و ارزش‌گذاری بیشتر نشان داد. خانواده، و اولویت دادن به ارتباطات زناشویی

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

فواید مشاوره ازدواج بعد از ازدواج – آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

امور می تواند شکافی در روایت ما از واقعیت ایجاد کند. تجربه این نوع خیانت می تواند به طور کامل یک فرد را از بند باز کند. با این اوصاف، شرکت در مشاوره ازدواج با هم پس از یک رابطه، مزایایی دارد، از جمله درک بهتر، اعتماد و صمیمیت مجدد، ارتباط بهتر و کاهش علائم اختلال استرس پس از آن.

آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟
آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

پس از یک رابطه نامشروع، مشاوره ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند:

۱. درک کنید که این ماجرا چگونه اتفاق افتاد
زوج‌درمانی می‌تواند به شریک خیانت‌شده (و همچنین مجرم) کمک کند تا درک بهتری از چگونگی وقوع رابطه داشته باشد تا دیگر به نظر یک رویداد تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی نباشد. هر چه فرد بیشتر احساس کند که زندگی او قابل پیش بینی است، آمادگی بیشتری برای شروع روند بهبودی خواهد داشت.

۲. مشکلات از قبل موجود در رابطه را شناسایی کنید
پس از یک رابطه، زوج درمانی می تواند به شناسایی مشکلات، الگوها یا علائم قرمز از قبل موجود که ممکن است منجر به خیانت شده باشد کمک کند. در بررسی ها، زوجین می‌توانند روش‌های تعامل و ارتباط بهتری را تمرین کنند.

در اینجا نمونه هایی از مشکلات روابط قبلی وجود دارد:

این زوج در یک تخت نخوابیده اند
آنها رابطه جنسی منظم را متوقف کردند
آنها از به اشتراک گذاشتن ترس ها و نگرانی های خود با یکدیگر دست کشیدند
یکی از طرفین احساس می کرد که دائماً توسط دیگری مورد قضاوت یا شرمساری قرار می گیرد

۳. صمیمیت را احیا کنید
با گوش دادن به صحبت های یک زوج در مورد الگوهای خود، یک درمانگر تیزبین می تواند بشنود که آنها  برای حفظ احساس عمیق و نزدیک پیوند خود استفاده نمی کنند. سپس درمانگر می‌تواند آنها را به روش‌هایی راهنمایی کند که برخی از جلسات لمسی را بازگردانند، به‌عنوان مثال هنگام تماشای نت‌فلیکس، دست‌ها را در دست بگیرند یا در حالی که در رختخواب با هم مطالعه می‌کنند، پا را روی شریک زندگی‌تان بیندازند.

تماس پوست به پوست، حتی اگر جنسی نباشد، می تواند صمیمیت را بهبود بخشد. بسیاری از زوج‌های دارای فرزند وارد الگوی بدی می‌شوند که در آن زمان دست زدن به یکدیگر را از دست می‌دهند. لمس فیزیکی هورمون پیوند و مراقبت ما را زیاد می کند

۴. کمبودهای دوران کودکی
مشاوران خوب، همچنین می‌توانند به دنبال زخم‌های دوران کودکی باشند که ممکن است در این رابطه نقش داشته باشد، از جمله مسائل دلبستگی خاص. وقتی همسر یا شریک زندگی از این زخم‌های دوران کودکی اطلاعی نداشته باشد و در عوض دائماً آن‌ها را زیر پا بگذارد، می‌تواند منجر به اجتناب شود، که زمینه مناسبی برای ایجاد رابطه مخرب است.

۵. در مورد مشارکت هر دو شریک فکر کنید
یک زوج درمانگر به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه هر یک از طرفین در محافظت از ازدواج، آگاهانه یا ناخودآگاه، شکست خورده اند. ما می‌توانیم با نادیده گرفتن نیازهای شریک زندگی‌مان، مشغول شدن به مسائل خود، یا سرمایه‌گذاری بیش از حد روی بچه‌ها یا شغل‌هایمان به گونه‌ای که شریکمان همیشه احساس بی‌اهمیتی کند، از ازدواج خود در برابر مداخله‌گران محافظت نکنیم. همه ما باید احساس نیاز کنیم.

۶. با اهداف و ارزش های خود در تماس باشید
مشاوره ازدواج می تواند به شما کمک کند تا در مورد خودتان بیشتر بدانید و به شریک زندگی تان کمک کند تا در مورد خودش بیاموزد. ما در طول زمان رشد می‌کنیم و تغییر می‌کنیم، و کار با یک مشاور ازدواج می‌تواند راه خوبی برای یادگیری این باشد که آیا اهداف و ارزش‌های شما در طول زمان تغییر کرده‌اند یا اینکه هنوز با اهداف شریک زندگی‌تان همگام هستند. تشخیص این موضوع ممکن است سخت باشد، بنابراین کاوش عمیق برای درک آنچه ممکن است تغییر کرده باشد اولین گام به سمت بهبودی است.

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

۷. بازسازی اعتماد
مشاوره ازدواج می تواند با ایجاد فضای امن برای زوجین برای تجربه و بیان طیف کامل احساسات خود به بازسازی اعتماد در یک رابطه کمک کند. اعتماد پایه و اساس هر رابطه سالم است، و زمانی که این اعتماد شکسته شود، بازسازی آن پایه غیرممکن است. مشاوره ازدواج می تواند به بازسازی این رابطه و تجهیز زوجین به ابزارهایی کمک کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در آینده با اعتماد، بتوانند آن را به پیش ببرند.

۸. ارتباطات را اولویت بندی کنید
مشاوره ازدواج به برجسته کردن اهمیت ارتباط کمک می کند. ما باید بتوانیم دلایلی را درک کنیم که چرا شرکایمان به روشی که آنها فکر می کنند و رفتار می کنند، و بتوانیم برای رشد رابطه متقابل رفتار کنیم. دانستن اینکه چگونه این کار را انجام دهید ممکن است سخت باشد، و یادگیری راه های ارتباط سالم بخشی از چیزی است که مشاوره ازدواج می تواند به آن کمک کند.

۹. کاهش علائم آسیب روانی
آسیب پس از خیانت رایج است، بنابراین اگر یکی از شریک‌های زندگی مورد خیانت قرار گرفته باشد، ممکن است به تغییرات در برنامه یا تماس تلفنی‌اش با شک پاسخ دهند. درک آسیب در زمینه ازدواج یا رابطه مهم است. مهم است که به تجربه آن شریک احترام بگذاریم و راه هایی برای مدیریت آن به عنوان یک زوج پیدا کنیم و زمانی که هنوز خیلی خام است نسبت به آن حساس باشیم. این به فرد مبتلا کمک می کند تا احساس راحتی، شنیدن، دیده شدن و ارزش بیشتری داشته باشد.

۱۰. نقش مواد را در نظر بگیرید
یک زوج درمانگر ممکن است در مورد مصرف مواد پرس و جو کند. اگر یکی از طرفین بیش از حد از مواد استفاده کند در حالی که دیگری استفاده نمی کند، ممکن است احساس قطع ارتباط کند. این می تواند منجر به احساس تنهایی و لذت بردن از توجه دیگران در خارج از ازدواج شود. باز هم، یک زوج درمانگر می تواند به زوجین در مورد تخریب آموزش دهد

چگونه برای مشاوره ازدواج بعد از خیانت آماده شویم؟

اگر به دنبال مشاوره بعد از رابطه جنسی هستید، مهم‌ترین کاری که برای آماده شدن برای زوج‌درمانی انجام می‌دهید این است که هر دو متعهد به حداقل تعداد انگشت شماری از ملاقات‌ها شوید – این شانس موفقیت شما را در مشاوره ازدواج افزایش می‌دهد.

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

هنگام شروع مشاوره ازدواج پس از خیانت چه انتظاری باید داشت؟

در مشاوره برای خیانت، درمانگر احتمالاً در ابتدا می خواهد به طور منظم شما را ببیند، بنابراین برنامه ریزی کنید تا زمانی که گرد و غبار فروکش کند، که می تواند چند ماه طول بکشد، به صورت هفتگی بروید. برای بهره‌مندی بیشتر از درمان، پیشنهاد می‌کنند که حداقل شش ماه در جلسات شرکت کنید.

وقتی نوبت به سایر انتظارات از مشاوره ازدواج می رسد، آماده باشید تا مسئولیتی در قبال مسائل خود به عهده بگیرید، صرف نظر از اینکه شما خائن هستید یا فردی که به او خیانت شده است. یک زوج درمانگر خوب می خواهد همه طرف ها را بررسی کند. سعی کنید به سوالات دقیق پاسخ دهید. ممکن است صحبت در مورد صمیمیت سخت باشد، اما گاهی اوقات بخشی از تصویر بزرگتر است.

برخی از زوج‌درمانگران می‌خواهند شما را به صورت جداگانه و همچنین با هم ببینند. برخی دیگر بر این باورند که این می تواند به طور تصادفی این ایده را تقویت کند که نمی توان درباره برخی چیزها آشکارا با شریک زندگی خود صحبت کرد. قبل از شروع باید در مورد موضع درمانگر خود در این مورد جویا شوید.

چه کسانی باید در مشاوره ازدواج شرکت کنند؟

مشاوره ازدواج یا زوج می تواند توسط هر کسی که در یک رابطه متعهدانه است و برای حل مسائل رابطه خود به حمایت نیاز دارد، استفاده کند. این می تواند برای کسانی باشد که به قصد نامزدی با هم قرار می گذارند، کسانی که اخیرا نامزد کرده اند، تازه ازدواج کرده اند یا سال هاست که ازدواج کرده اند. مشاوره زوجین می تواند هر نوع رابطه ای را بهبود بخشد.

چگونه مشاور زوجین مناسب خود را پیدا کنید

یکی از ساده‌ترین مکان‌ها برای شروع جستجوی خود برای مشاور ازدواج و زوج، از طریق دایرکتوری آنلاین درمانگر است. اگر می خواهید تماس شخصی بیشتری داشته باشید و مایلید به یکی از اعضای خانواده، دوست، پزشک یا رهبر مذهبی اعتماد کنید، آنها ممکن است یک درمانگر مجاز در منطقه شما را بشناسند که با او تعاملات مثبتی داشته اند.

سوالات احتمالی که باید قبل از شروع درمان از مشاور خود بپرسید عبارتند از: 

آیا تجربه کار با امور را دارید؟
میزان موفقیت شما چقدر است؟ موفقیت را چطور تعریف میکنی؟
موضع شما در مورد گفتن زوج ها به طلاق/با هم ماندن چیست؟
آیا در مواردی مانند اعتیاد جنسی، اعتیاد به پورنوگرافی، اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد دیگر، قمار و غیره تجربه دارید؟

آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟
آیا مشاوره خیانت همسر به زوجین کمک می کند؟

آیا با سبک های دلبستگی آشنا هستید؟

گزینه دیگری برای زوج هایی که قصد طلاق دارند و دچار دوگانگی هستند، مشاوره تشخیص است. این اغلب یک کار کوتاه با یک درمانگر است که بر کسب وضوح و اطمینان در مسیری رو به جلو متمرکز است.

صرف نظر از رویکرد دقیقی که با آن پیش می روید، یافتن درمانی که به آن اعتماد دارید، کلیدی است. اگر بعد از ۳-۴ جلسه به مشاور خود اطمینان ندارید، ادامه ندهید و مشاور دیگری پیدا کنید.

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

چه زمانی پس از خیانت از یک رابطه دور شوید

برخی از درمانگران به راحتی به مشتریان می گویند که فکر می کنند این رابطه قابل نجات نیست در حالی که دیگران چنین نیستند. در هر صورت، در نهایت به افراد حاضر در رابطه بستگی دارد که آن انتخاب را انجام دهند. گاهی اوقات، یکی از شرکا به گونه‌ای رفتار می‌کند که نشان می‌دهد که آماده تغییر نیست. اگر اینطور است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کنار بروید.

علائمی که نشان می دهد ممکن است شریک شما برای انجام کار آماده نباشد عبارتند از:

امتناع از حضور در درمان
شرکت در جلسات اما عدم شرکت کامل یا لغو مکرر جلسات
ادامه دیدن شخصی که با او رابطه جنسی داشته اند یا ادامه فعالیت جنسی خارج از ازدواج
امتناع از شنیدن طرف شما از موقعیت و فقط می خواهند در مورد درد، احساسات یا نیازهای خود صحبت کنند
استفاده از هر نوع تهدید (کلامی، فیزیکی، عاطفی، مالی) برای نگه داشتن شما در رابطه یا اینکه شما را مجبور به توقف صحبت کردن در مورد رابطه کنید.
در هنگام پرسیدن سؤالات مستقیم مانند “چرا دیشب دیر خانه بودی؟” یا “از وقتی که به من گفتی آن شخص را دیده ای؟”
امتناع از انتقال رمزهای عبور به حساب‌ها، داشتن نظارت GPS بر روی دستگاه‌های آن‌ها یا شفاف بودن کامل در تلاش برای بازگرداندن اعتماد
امتناع از انجام آزمایش برای بیماری های مقاربتی
سرزنش شما برای این ماجرا بدون اینکه مسئولیت خود را بپذیرند
به حداقل رساندن احساس خیانت خود (استفاده از جملاتی مانند “فقط یک بار بود” یا “من آن شخص را دوست ندارم.”)

آخرین نظرات در مورد مشاوره ازدواج پس از خیانت

بیشتر زوج‌ها از خیانت جان سالم به در می‌برند و در واقع سطوح شادی را گزارش می‌کنند که اگر بهتر از زوج‌هایی نباشد که برای مشکلات دیگر به دنبال کمک بودند، به همان اندازه خوب است. در حالی که صحبت کردن در مورد خیانت و اعتراف به روش هایی که ممکن است در ایجاد مشکل نقش داشته باشیم می تواند دردناک باشد، اما پاداش آن قابل توجه است. یادگیری روش‌های سالم‌تر برای مدیریت مشکلات می‌تواند باعث بهبودی شود و منجر به احساس غرور برای هر دو طرف شود.

گفتگوی همسران

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷