بیوریتم چیست ؟

بیوریتم چیست ؟

بیوریتم چیست ؟

بیوریتم چیست
بیوریتم چیست
شاید شما هم مثل خیلی ها تجربه کرده باشید که بعضی روزها از قدرت و انرژی زیادی برخوردارید و قادر به انجام هر کاری هستید و بعضی وقتها آنقدر خسته و بی رمق ( علیرغم خواب و استراحت کافی ) هستید که از انجام کارهای ساده خود نیز رنجور می شوید .
 گاهی اوقات سرحال و شاداب هستیم و برعکس بعضی روزها بی دلیل کسل و بی حوصله هستیم و نیز در مورد قدرت ذهن ما نیز چنین است بعضی روزها خوب یاد می گیریم و حافظه خوبی داریم و اما در برخی مواقع کند ذهن و تنبل می شویم ، براستی چرا چنین حالتی در ما رخ می دهد؟
این مسئله به خاطر وجود بیوریتم در سیستم وجودی ماست . در واقع انرژی فیزیکی، حالات روحی و وضعیت احساسات ما و نیز توان فکری و قدرت یادگیری و حتی حس ششم ما همه به شکل دوره ای ( پریودیک ) کم و زیاد می شوند . در وجود انسان سطوح انرژیهای مختلفی وجود دارد که از بدو تولد فرد شروع به زیاد شدن و سپس کم شدن می کند ،  و تکرار این دوره بطور متناوب ادامه می یابد و تغییر این دوره ها باعث تغییر حالات مختلفی در انسان می شود.
واژه بیوریتم در واژه نامه آکسفورد به صورت زیر تعریف شده است : «هر الگوی مکرری از فعالیتهای فیزیکی، احساسی و اداراکی که بر رفتار انسان اثر می گذارد» و معادل فارسی آن زیست آهنگ نامیده می شود.
بیوریتم دانش شناخت ریتمهای بدن انسان است. تئوری بیوریتم چنین می گوید :
بدن شما داری چهار ریتم و سیکل اصلی است که عبارتند از: دوره عاطفی ، عقلانی ، فیزیکال و شهودی.
هر دوره مدت زمان خاصی طول می کشد و در طول زندگی شما به صورت پریودیک ادامه می یابد.
اگر هر دوره را به صورت تابعی از زمان رسم کنیم توابع سینوسی شکلی خواهند شد که در طول یک پریود نقطه پیک مثبت و منفی خواهند داشت.
دکتر پروانه صفایی مقدم