هشدارهای دوره نامزدی

دوره نامزدی
دوره نامزدی
نامزدی یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی زنان و مردان است که با خود مسئولیت‌های جدی را به همراه دارد. در این دوره، باید به بهترین شکل ممکن برای آینده‌ی خود آماده شوید. اما به دلیل تغییرات فیزیکی و روانی بسیاری که در این دوره رخ می‌دهد، هشدارهایی برای زوج‌های نامزدی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنند. در ادامه به برخی از این هشدارها می‌پردازیم:

تغییرات فیزیکی – دوره نامزدی

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در نامزدی رخ می‌دهد، تغییرات فیزیکی است. در این دوره، باید به تغییرات بدنی خودتان و نیز نامزدتان توجه کنید و برای پذیرش آن‌ها آماده شوید. همچنین باید به سلامت بدنی خود و نامزدتان توجه کافی داشته باشید و به سلامتی بدنی خود و نامزدتان اهمیت دهید. 

تغییرات روانی – دوره نامزدی

نامزدی باعث تغییرات روانی نیز می‌شود. شما و نامزدتان باید برای پذیرش این تغییرات آماده باشید و به یکدیگر کمک کنید. در این دوره، شما و نامزدتان به دنبال ساختن یک زندگی مشترک هستید و باید با یکدیگر هماهنگ شوید و به هم کمک کنید.

مشکلات مالی – دوره نامزدی

یکی از مهم‌ترین هشدارهای نامزدی، مشکلات مالی است. هزینه‌های زیادی برای برگزاری مراسم عروسی و راه‌اندازی زندگی مشترک دارید که باید به آن‌ها توجه کنید. برای پیشگیری از مشکلات مالی در آینده، باید قبل از شروع زندگی مشترک، برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشید.

تلاش برای هماهنگی – دوره نامزدی

در این دوره ، باید تلاش کنید تا با نامزدتان هماهنگ شوید. باید با یکدیگر بازیابی روابط خود را تحمل کنید و تلاش کنید تا با هم هماهنگ شوید. برای این کار، باید به یکدیگر احترام بگذارید و با هم صحبت کنید.

در نهایت، این دوره  یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی شماست که بهترین شکل ممکن برای آینده‌ی خود آماده شوید. با رعایت هشدارهای بالا، می‌توانید بهترین تجربه را در زمان نامزدی خود داشته باشید.

 نامزدی دوره گذار از خواستگاری به عقد است. با مشاهده این نشانه‌ها در رفتار نامزدتان، حتماً آنها را عمیق تر بررسی و یا در مورد ادامه رابطه با نامزدتان با مشاور خانواده صحبت کنید.

دکتر صفایی مقدم
دکتر صفایی مقدم

جهت مشاوره انلاین و اینترنتی ، غیر حضوری از ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.
تماس تلفنی و واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۴۹۴۸۷

وابستگی به خانواده – دوره نامزدی

 اگر طرف مقابل ما به شدت به خانواده‌اش وابسته باشد و یا بر عکس خانواده‌اش به او وابسته باشند، تشکیل خانواده‌ای جدید با او به شدت مشکل خواهد بود. زمینه مهم دیگر استقلال، استقلال فکری است. طرف مقابل شما چقدر در فکرهایش استقلال دارد و از خانوادهاش تاثیر نگرفته است؟

عدم اجرای تعهدات خواستگاری – دوره نامزدی

ما از روی رفتارها می‌توانیم شخصیت افراد را بشناسیم. البته یادتان باشد که ممکن است طرف مقابلتان در شرایط دیگری هنگام خواستگاری تعهداتی داده باشد و الان شرایط تغییر کرده باشد. در این مواقع، رفتارهای دیگر نشان می‌دهد که نامزد ما خوش قول هست یا نه.

دروغ بودن حرف‌های خواستگاری

دروغ بودن حرف های دوره خواستگاری واقعاً یک زنگ خطر است و ادامه دادن با چنین فردی می‌تواند عواقب سختی داشته باشد.

بی توجهی به قول‌ها

 این که هر طرف چقدر به قول‌هایش وفادار است تاحدودی نشان می‌دهد که در زندگی آینده تا چه میزان به زندگی و حرف‌هایی که می‌زند متعهد است. البته باید جمیع شرایط را در نظر گرفت.

اهمیت ندادن به قرارها

بی‌نظمی و تأخیرهای مکرر نامزدتان را جدی بگیرید. شاید نشانه بی مسئولیتی باشد.
دکترپروانه صفایی مقدم روانشناس بالینی